WO2009046689A1 - Carrier system having side branch protection for coronary stents - Google Patents

Carrier system having side branch protection for coronary stents Download PDF

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Publication number
WO2009046689A1
WO2009046689A1 PCT/DE2007/001821 DE2007001821W WO2009046689A1 WO 2009046689 A1 WO2009046689 A1 WO 2009046689A1 DE 2007001821 W DE2007001821 W DE 2007001821W WO 2009046689 A1 WO2009046689 A1 WO 2009046689A1
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WO
WIPO (PCT)
Prior art keywords
stent
side branch
carrier system
balloons
coronary
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Application number
PCT/DE2007/001821
Other languages
German (de)
French (fr)
Inventor
Axel Schmermund
Bernd Nowak
Thomas Voigtländer
Original Assignee
Axel Schmermund
Bernd Nowak
Voigtlaender Thomas
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Axel Schmermund, Bernd Nowak, Voigtlaender Thomas filed Critical Axel Schmermund
Priority to DE112007003733T priority Critical patent/DE112007003733A5/en
Priority to PCT/DE2007/001821 priority patent/WO2009046689A1/en
Publication of WO2009046689A1 publication Critical patent/WO2009046689A1/en

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Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A61MEDICAL OR VETERINARY SCIENCE; HYGIENE
    • A61FFILTERS IMPLANTABLE INTO BLOOD VESSELS; PROSTHESES; DEVICES PROVIDING PATENCY TO, OR PREVENTING COLLAPSING OF, TUBULAR STRUCTURES OF THE BODY, e.g. STENTS; ORTHOPAEDIC, NURSING OR CONTRACEPTIVE DEVICES; FOMENTATION; TREATMENT OR PROTECTION OF EYES OR EARS; BANDAGES, DRESSINGS OR ABSORBENT PADS; FIRST-AID KITS
    • A61F2/00Filters implantable into blood vessels; Prostheses, i.e. artificial substitutes or replacements for parts of the body; Appliances for connecting them with the body; Devices providing patency to, or preventing collapsing of, tubular structures of the body, e.g. stents
    • A61F2/95Instruments specially adapted for placement or removal of stents or stent-grafts
    • A61F2/958Inflatable balloons for placing stents or stent-grafts
    • AHUMAN NECESSITIES
    • A61MEDICAL OR VETERINARY SCIENCE; HYGIENE
    • A61FFILTERS IMPLANTABLE INTO BLOOD VESSELS; PROSTHESES; DEVICES PROVIDING PATENCY TO, OR PREVENTING COLLAPSING OF, TUBULAR STRUCTURES OF THE BODY, e.g. STENTS; ORTHOPAEDIC, NURSING OR CONTRACEPTIVE DEVICES; FOMENTATION; TREATMENT OR PROTECTION OF EYES OR EARS; BANDAGES, DRESSINGS OR ABSORBENT PADS; FIRST-AID KITS
    • A61F2/00Filters implantable into blood vessels; Prostheses, i.e. artificial substitutes or replacements for parts of the body; Appliances for connecting them with the body; Devices providing patency to, or preventing collapsing of, tubular structures of the body, e.g. stents
    • A61F2/82Devices providing patency to, or preventing collapsing of, tubular structures of the body, e.g. stents
    • A61F2/856Single tubular stent with a side portal passage
    • AHUMAN NECESSITIES
    • A61MEDICAL OR VETERINARY SCIENCE; HYGIENE
    • A61FFILTERS IMPLANTABLE INTO BLOOD VESSELS; PROSTHESES; DEVICES PROVIDING PATENCY TO, OR PREVENTING COLLAPSING OF, TUBULAR STRUCTURES OF THE BODY, e.g. STENTS; ORTHOPAEDIC, NURSING OR CONTRACEPTIVE DEVICES; FOMENTATION; TREATMENT OR PROTECTION OF EYES OR EARS; BANDAGES, DRESSINGS OR ABSORBENT PADS; FIRST-AID KITS
    • A61F2/00Filters implantable into blood vessels; Prostheses, i.e. artificial substitutes or replacements for parts of the body; Appliances for connecting them with the body; Devices providing patency to, or preventing collapsing of, tubular structures of the body, e.g. stents
    • A61F2/95Instruments specially adapted for placement or removal of stents or stent-grafts
    • A61F2/954Instruments specially adapted for placement or removal of stents or stent-grafts for placing stents or stent-grafts in a bifurcation
    • AHUMAN NECESSITIES
    • A61MEDICAL OR VETERINARY SCIENCE; HYGIENE
    • A61FFILTERS IMPLANTABLE INTO BLOOD VESSELS; PROSTHESES; DEVICES PROVIDING PATENCY TO, OR PREVENTING COLLAPSING OF, TUBULAR STRUCTURES OF THE BODY, e.g. STENTS; ORTHOPAEDIC, NURSING OR CONTRACEPTIVE DEVICES; FOMENTATION; TREATMENT OR PROTECTION OF EYES OR EARS; BANDAGES, DRESSINGS OR ABSORBENT PADS; FIRST-AID KITS
    • A61F2/00Filters implantable into blood vessels; Prostheses, i.e. artificial substitutes or replacements for parts of the body; Appliances for connecting them with the body; Devices providing patency to, or preventing collapsing of, tubular structures of the body, e.g. stents
    • A61F2/02Prostheses implantable into the body
    • A61F2/04Hollow or tubular parts of organs, e.g. bladders, tracheae, bronchi or bile ducts
    • A61F2/06Blood vessels
    • A61F2002/061Blood vessels provided with means for allowing access to secondary lumens

Definitions

  • the invention relates to a carrier system for stent implants, which is intended for introduction into the human body, in particular in the coronary arteries of the heart.
  • Coronary stenoses which are to be treated by a stent implantation, are often in the range of a division into several coronary vascular branches. This condition is most commonly encountered in main stem interventions involving the Ramus interventricularis anterior and Ramus circumflexus as well as interventricular anterior interventions when a diagonal branch is located in the stenosis area.
  • the main vessel (the main vessel is usually the larger vessel) is usually stent-grafted (Lakovou et al J Am Coli Cardiol 2005; 46: 1446-1455, Tsuchida et al., Eur Heart J 2007; 28: 433-442).
  • the stent in the main vessel covers the - smaller - coronary branch or vascular outlet.
  • a second wire In order to treat the coronary branching or vascular outflow, a second wire must be inserted into the side branch after stent implantation in the main vessel through the stent struts (Lakovou et al J Am Coli Cardiol 2005; 46: 1446-1455, Tsuchida et al Heart J 2007; 28: 433-442).
  • a balloon catheter can be brought forward, which is used to expand the coronary artery branch or stent in the stent area.
  • the stent in the main vessel must be protected from deformation by a second balloon.
  • the method described above often takes a lot of time. Often the side branch is damaged by the stent coverage, because the outlet area is pushed out of the main vessel. This is especially true when the coronary branch of the side or vascular outlet was stenosed from the outset. It can be very difficult to reach a highly stenosed or occluded side branch through the stent struts through the second wire. Failure to obtain larger lateral branches (from 1 to 5 mm in diameter) may result in myocardial infarction and arrhythmia (Lakovou et al J Am Coli Cardiol 2005; 46: 1446-1455).
  • the invention is based on the problem that in the current state of the art in the course of a stent implantation involving a coronary artery branch or vascular exit (bifurcation stenosis), a situation regularly arises in which the coronary branch branch or vascular outlet is covered by the main vessel stent, without it passing through an enclosed guidewire is protected. As a result, it can always happen with such interventions that the coronary branch of the side or vascular discharge closes and under certain circumstances is irrevocably lost.
  • FIG. 1 is a simplified illustration of the portion of the stent delivery system within the patient's body.
  • FIG. It shows a resting on the balloons main vessel stent, through which already a Seitast Adjustsdraht was passed by means of an insertion. Also shown is the guidewire of the main vessel.
  • FIG. 2 shows a simplified illustration of the stem of the stent delivery system used outside the human body. Furthermore, the two main and side load guide wires already guided by the shaft are shown.
  • the lumbar protection support system described herein solves this problem by allowing implantation of the stent in the main vessel without ever having to remove the guidewire from the coronary artery branch or vessel exit during the course of the procedure.
  • the invention allows the stent carrier system to be threaded onto the two wires outside the body. This is possible because the stent is mounted on a proximal (b) and a distal balloon (a) and between these two balloons an opening (c) allows threading of the side branch wire (e). This allows the stent to be implanted in the main vessel without having to remove the side branch guide wire (s).
  • the advantage of the invention is that it provides the technical prerequisites for carrying out a stent implantation in the region of significant coronary lateral branches or vascular discharges according to the current state of the art, without causing any uncertainty with regard to the side branch or vascular discharge due to the stent implantation in the main vessel to lose.
  • the use of two stent balloons allows one to vary the size of these balloons in relation to each other, so that, if necessary, a decrease in the vessel diameter in the main vessel can be taken into account.
  • the side branch wire (e) passes through the opening in the stent struts (g) of the unexpanded main vessel stent (f) and remains during the Stent implantation lie. It can be used after the stent implantation to 100 balloon expansion of the side branch, without a new wire must be introduced into the side branch. In this way, there is no danger of not reaching the stiffened by the stent implantation in the main vessel or closed side branch with the wire.
  • the main vascular stent (f) is delivered via a commercially available monorail system.
  • the shaft of the carrier system (k, n) is widened so that a second wire can also fit in it.
  • This second side branch wire (e, p) also runs like the guide wire in the main branch (h, q) via a monorail system.
  • carrier system mounted stent as well as any other stent are positioned, but over two guide wires (e, h).
  • guidewires also emerge from the carrier system approximately one third of the course of the shaft (I, m).
  • the main vessel stent is mounted on two balloons (a, b) and not, as usual, only one. These balloons show the respective profile-favorable properties with rejuvenation and radiopaque markers on the proximal (j) and distal (i) stent end. The balloons are so close together that just enough room for an opening (c) for the Seitast Adjustsdraht
  • This opening is also used in the preparation of the stent implantation by means of an insertion aid (d) for threading the Seitastdrahtes (e). If there is a significant rejuvenation of the main vessel, the lumbar protection support system offers the further added benefit of stent implantation by a different size of the two
  • 125 stent balloons (a, b) can be adapted to the vascular rejuvenation.
  • the proximal stent balloon (b) is then chosen to be larger than the distal one (a).
  • the proximal part is the part closer to the carrier system end.
  • the guide wire in the main vessel (h) is threaded onto the stent carrier system (k) in the usual way.
  • the distal end of the in the side branch The second guide wire (e) is threaded into the insertion aid (d) between the two stent balloons (a, b) to facilitate finding the opening (c) between the two stent balloons (a, b).
  • a marking (o) is provided, which enables the orientation or the distance determination to the opening (c) with regard to the introduction of the side branch wire.

Abstract

The carrier system comprises a shaft with two balloons on which the stent is supported. Between the two balloons an opening is provided, through which the guide wire then located in the side branch is threaded. Just as the guide wire in the main branch, the guide wire in the side branch also runs in the stent carrier system according to the monorail principle. After stenting, the carrier system can be pulled back, without removing the two guide wires. The result of the surgery can then be further optimized. The carrier system enables the safe treatment of bifurcation stenoses because the side branch wire does not have to be removed. In addition, the use of two balloons optionally allows an adjustment of the stent to the vessel size in that the distal balloon is inflated to a smaller size than the proximal balloon.

Description

Beschreibung: Description:
Bezeichnung der Anmeldung:Name of application:
TRÄGERSYSTEM MIT SEITENASTPROTEKTION FÜR KORONARSTENTSCARRIER SYSTEM WITH PAGE PROTECTION FOR CORONARSTENTS
Anwendungsbereich:Scope of application:
Die Erfindung betrifft ein Trägersystem für Stentimplantate, welches zur Einführung in den menschlichen Körper, insbesondere in die Koronararterien des Herzens vorgesehen ist.The invention relates to a carrier system for stent implants, which is intended for introduction into the human body, in particular in the coronary arteries of the heart.
Stand der Technik:State of the art:
Koronarstenosen, die durch eine Stentimplantation behandelt werden sollen, liegen häufig im Bereich einer Aufteilung in mehrere Koronargefäßäste. In der Regel nennt man solche Stenosen „Bifurkationsstenosen". Diese Situation trifft man besonders bei Hauptstamminterventionen mit Beteilung von Ramus interventricularis anterior und Ramus circumflexus sowie Interventionen des Ramus interventricularis anterior an, wenn ein Diagonalast im Stenosebereich liegt.Coronary stenoses, which are to be treated by a stent implantation, are often in the range of a division into several coronary vascular branches. This condition is most commonly encountered in main stem interventions involving the Ramus interventricularis anterior and Ramus circumflexus as well as interventricular anterior interventions when a diagonal branch is located in the stenosis area.
In dieser Situation wird nach dem derzeitigen Stand der Technik üblicherweise das Hauptgefäß (das Hauptgefäß ist in der Regel das größere Gefäß) mittels Stentimplantation versorgt (lakovou et al. J Am Coli Cardiol 2005;46:1446-1455, Tsuchida et al. Eur Heart J 2007;28:433-442). Der Stent im Hauptgefäß überdeckt den - kleineren - koronaren Seitast oder Gefäßabgang.In this situation, in the current state of the art, the main vessel (the main vessel is usually the larger vessel) is usually stent-grafted (Lakovou et al J Am Coli Cardiol 2005; 46: 1446-1455, Tsuchida et al., Eur Heart J 2007; 28: 433-442). The stent in the main vessel covers the - smaller - coronary branch or vascular outlet.
In diesem Rahmen ergibt sich für den Behandler die Problematik, dass während der Stentimplantation im Hauptgefäß zwar ein Führungsdraht im Seitenast liegengelassen werden, über diesen Draht aber nach der Stentimplantation im Hauptgefäß keine weitere Intervention im Bereich des Seitastes durchgeführt werden kann, weil der Draht zum Teil zwischen den Stentstreben und der Gefäßwand eingeklemmt ist. Er muss deshalb während der Intervention entfernt werden. Um den koronaren Seitast oder Gefäßabgang interventionell zu behandeln, muss nach der Stentimplantation im Hauptgefäß durch die Stentstreben hindurch ein zweiter Draht in den Seitast vorgebracht werden (lakovou et al. J Am Coli Cardiol 2005;46: 1446-1455, Tsuchida et al. Eur Heart J 2007;28:433-442). Über diesen Draht kann ein Ballonkatheter vorgebracht werden, der zur Aufdehnung des koronaren Seitast- bzw. Gefäßabgangs im Stentbereich eingesetzt wird. Dabei muss in der Regel der Stent im Hauptgefäß durch einen zweiten Ballon vor einer Deformation geschützt werden.In this context, the problem arises for the practitioner that during the stent implantation in the main vessel a guidewire is left in the side branch, but no further intervention in the area of the side branch can be made via the wire after the stent implantation in the main vessel, because the wire is partially between the stent struts and the vessel wall is clamped. It must therefore be removed during the intervention. In order to treat the coronary branching or vascular outflow, a second wire must be inserted into the side branch after stent implantation in the main vessel through the stent struts (Lakovou et al J Am Coli Cardiol 2005; 46: 1446-1455, Tsuchida et al Heart J 2007; 28: 433-442). Via this wire, a balloon catheter can be brought forward, which is used to expand the coronary artery branch or stent in the stent area. As a rule, the stent in the main vessel must be protected from deformation by a second balloon.
Das oben beschriebene Verfahren benötigt oft viel Zeit. Häufig nimmt der Seitenast durch die Stentüberdeckung Schaden, weil der Abgangsbereich aus dem Hauptgefäß abgedrückt wird. Dies trifft besonders zu, wenn der koronare Seitast oder Gefäßabgang von vornherein stenosiert war. Es kann sehr schwierig sein, einen hochgradig stenosierten oder verschlossenen Seitenast durch die Stentstreben hindurch mit dem zweiten Draht zu erreichen. Wenn es nicht gelingt, größere Seitäste (ab 1 ,5 - 2 mm Durchmesser) zu erhalten, drohen ein Myokardinfarkt und Rhythmusstörungen (lakovou et al. J Am Coli Cardiol 2005;46:1446-1455).The method described above often takes a lot of time. Often the side branch is damaged by the stent coverage, because the outlet area is pushed out of the main vessel. This is especially true when the coronary branch of the side or vascular outlet was stenosed from the outset. It can be very difficult to reach a highly stenosed or occluded side branch through the stent struts through the second wire. Failure to obtain larger lateral branches (from 1 to 5 mm in diameter) may result in myocardial infarction and arrhythmia (Lakovou et al J Am Coli Cardiol 2005; 46: 1446-1455).
Der Erfindung liegt das Problem zugrunde, dass nach dem derzeitigen Stand der Technik im Verlauf einer Stentimplantation mit Beteiligung eines koronaren Seitasts oder Gefäßabgangs (Bifurkationsstenose) regelhaft eine Situation entsteht, in welcher der koronare Seitast bzw. Gefäßabgang vom Hauptgefäßstent überdeckt wird, ohne dass er durch einen einliegenden Führungsdraht geschützt ist. Dadurch kann es bei derartigen Interventionen immer geschehen, dass der koronare Seitast bzw. Gefäßabgang sich verschließt und unter Umständen unwiderruflich verloren geht.The invention is based on the problem that in the current state of the art in the course of a stent implantation involving a coronary artery branch or vascular exit (bifurcation stenosis), a situation regularly arises in which the coronary branch branch or vascular outlet is covered by the main vessel stent, without it passing through an enclosed guidewire is protected. As a result, it can always happen with such interventions that the coronary branch of the side or vascular discharge closes and under certain circumstances is irrevocably lost.
Kurzbeschreibunα der Zeichnungen:Brief description of the drawings:
Fig. 1 ist eine vereinfachte Darstellung des innerhalb des Patientenkörpers befindlichen Teils des Stent-Trägersystems. Sie zeigt einen bereits auf den Ballons aufliegenden Hauptgefäßstent, durch welchen bereits ein Seitenastführungsdraht mittels einer Einführhilfe hindurchgeführt wurde. Ebenfalls ist der Führungsdraht des Hauptgefäßes dargestellt.FIG. 1 is a simplified illustration of the portion of the stent delivery system within the patient's body. FIG. It shows a resting on the balloons main vessel stent, through which already a Seitastführungsdraht was passed by means of an insertion. Also shown is the guidewire of the main vessel.
Fig. 2 zeigt eine vereinfachte Darstellung des außerhalb des menschlichen Körpers zur Anwendung kommenden Schaftes des Stent-Trägersystems. Ferner sind die beiden bereits durch den Schaft geführten Haupt- und Seitenastführungsdrähte abgebildet.2 shows a simplified illustration of the stem of the stent delivery system used outside the human body. Furthermore, the two main and side load guide wires already guided by the shaft are shown.
Darstellung der Erfindung: Das hier beschriebene Trägersystem mit Seitastprotektion löst dieses Problem, indem es die Implantation des Stents im Hauptgefäß ermöglicht, ohne dass jemals im Verlauf des Eingriffs der Führungsdraht aus dem koronaren Seitast bzw. Gefäßabgang entfernt werden muss. Nachdem je ein Führungsdraht im Hauptgefäß und im Seitast platziert wurden, kann durch die Erfindung das Stentträgersystem außerhalb des Körpers auf die beiden Drähte aufgefädelt werden. Dies gelingt, weil der Stent auf einem proximalen (b) und einem distalen Ballon (a) montiert ist und zwischen diesen beiden Ballons eine Öffnung (c) das Auffädeln des Seitastdrahtes (e) erlaubt. Dadurch kann der Stent im Hauptgefäß implantiert werden, ohne dass der Seitastführungsdraht (e) entfernt werden muss.Summary of the Invention: The lumbar protection support system described herein solves this problem by allowing implantation of the stent in the main vessel without ever having to remove the guidewire from the coronary artery branch or vessel exit during the course of the procedure. After a guide wire has ever been placed in the main vessel and in the side branch, the invention allows the stent carrier system to be threaded onto the two wires outside the body. This is possible because the stent is mounted on a proximal (b) and a distal balloon (a) and between these two balloons an opening (c) allows threading of the side branch wire (e). This allows the stent to be implanted in the main vessel without having to remove the side branch guide wire (s).
Der Vorteil der Erfindung liegt darin, dass sie die technischen Voraussetzungen dafür schafft, eine Stentimplantation im Bereich von bedeutsamen koronaren Seitenästen oder Gefäßabgängen nach dem heutigen Verfahrensstand durchzuführen, ohne dass eine Unsicherheit in Bezug darauf entsteht, den Seitenast bzw. Gefäßabgang aufgrund der Stentimplantation im Hauptgefäß zu verlieren. Zusätzlich erlaubt die Verwendung von zwei Stentballons es, die Größe dieser Ballons im Verhältnis untereinander zu variieren, so dass gegebenenfalls eine Abnahme des Gefäßdurchmessers im Hauptgefäß berücksichtigt werden kann.The advantage of the invention is that it provides the technical prerequisites for carrying out a stent implantation in the region of significant coronary lateral branches or vascular discharges according to the current state of the art, without causing any uncertainty with regard to the side branch or vascular discharge due to the stent implantation in the main vessel to lose. In addition, the use of two stent balloons allows one to vary the size of these balloons in relation to each other, so that, if necessary, a decrease in the vessel diameter in the main vessel can be taken into account.
Der Seitastdraht (e) läuft durch die Öffnung in den Stentstreben (g) des noch nicht aufgedehnten Hauptgefäßstents (f) und bleibt während der Stentimplantation liegen. Er kann nach der Stentimplantation zur 100 Ballonaufdehnung des Seitastes genutzt werden, ohne dass ein neuer Draht in den Seitast eingebracht werden muss. Auf diese Weise besteht keine Gefahr, den durch die Stentimplantation im Hauptgefäß verengten oder verschlossenen Seitast mit dem Draht nicht zu erreichen.The side branch wire (e) passes through the opening in the stent struts (g) of the unexpanded main vessel stent (f) and remains during the Stent implantation lie. It can be used after the stent implantation to 100 balloon expansion of the side branch, without a new wire must be introduced into the side branch. In this way, there is no danger of not reaching the stiffened by the stent implantation in the main vessel or closed side branch with the wire.
105 Der Hauptgefäßstent (f) wird über ein handelsübliches Monorail-System vorgebracht. Der Schaft des Trägersystems (k, n) ist aber derart verbreitert, dass auch ein zweiter Draht in ihm Platz findet. Dieser zweite Seitenastdraht (e, p) verläuft ebenfalls wie der Führungsdraht im Hauptast (h, q) über ein Monorail-System. Somit kann der auf dem neuen105 The main vascular stent (f) is delivered via a commercially available monorail system. However, the shaft of the carrier system (k, n) is widened so that a second wire can also fit in it. This second side branch wire (e, p) also runs like the guide wire in the main branch (h, q) via a monorail system. Thus, on the new
110 Trägersystem montierte Stent wie auch jeder andere Stent positioniert werden, allerdings über zwei Führungsdrähte (e, h). Die Führungsdrähte treten wie bei anderen Monorail-Systemen auch ungefähr nach einem Drittel des Schaftverlaufs aus dem Trägersystem aus (I, m).110 carrier system mounted stent as well as any other stent are positioned, but over two guide wires (e, h). As with other monorail systems, the guidewires also emerge from the carrier system approximately one third of the course of the shaft (I, m).
115 Der Hauptgefäßstent ist auf zwei Ballons montiert (a, b) und nicht, wie sonst üblich, nur auf einem. Diese Ballons zeigen die jeweils profilgünstigen Eigenschaften mit Verjüngung und röntgendichten Markern am proximalen (j) und distalen (i) Stentende. Die Ballons liegen so nah beieinander, dass gerade genug Platz für eine Öffnung (c) für den Seitastführungsdraht115 The main vessel stent is mounted on two balloons (a, b) and not, as usual, only one. These balloons show the respective profile-favorable properties with rejuvenation and radiopaque markers on the proximal (j) and distal (i) stent end. The balloons are so close together that just enough room for an opening (c) for the Seitastführungsdraht
120 besteht. Diese Öffnung wird bei der Vorbereitung der Stentimplantation auch mittels einer Einführhilfe (d) zum Einfädeln des Seitastdrahtes (e) genutzt. Wenn eine erhebliche Verjüngung des Hauptgefäßes besteht, bietet das Trägersystem mit Seitastprotektion den weiteren zusätzlichen Vorteil, dass die Stentimplantation durch eine unterschiedliche Größe der beiden120 exists. This opening is also used in the preparation of the stent implantation by means of an insertion aid (d) for threading the Seitastdrahtes (e). If there is a significant rejuvenation of the main vessel, the lumbar protection support system offers the further added benefit of stent implantation by a different size of the two
125 Stentballons (a, b) an die Gefäßverjüngung angepasst werden kann. Der proximale Stentballon (b) wird dann größer gewählt als der distale (a). Bei dem proximalen Teil handelt es sich hierbei um den dem Trägersystemende näheren Teil.125 stent balloons (a, b) can be adapted to the vascular rejuvenation. The proximal stent balloon (b) is then chosen to be larger than the distal one (a). The proximal part is the part closer to the carrier system end.
130 Auf den Führungsdraht im Hauptgefäß (h) wird das Stentträgersystem (k) so wie allgemein üblich aufgefädelt. Das distale Ende des im Seitenast liegenden zweiten Führungsdrahts (e) wird in die Einführhilfe (d) zwischen den beiden Stentballons (a, b) aufgefädelt, um es zu erleichtern, die Öffnung (c) zwischen den beiden Stentballons (a, b) zu finden.130 The guide wire in the main vessel (h) is threaded onto the stent carrier system (k) in the usual way. The distal end of the in the side branch The second guide wire (e) is threaded into the insertion aid (d) between the two stent balloons (a, b) to facilitate finding the opening (c) between the two stent balloons (a, b).
135135
Am außerhalb des Körpers liegenden Schaftende (n) des Trägersystems ist eine Markierung (o) angebracht, welche die Orientierung bzw. die Distanzfeststellung zur Öffnung (c) im Hinblick auf die Einführung des Seitastdrahtes ermöglicht. Die Orientierung der Öffnung für den SeitastdrahtAt the shaft end (s) of the carrier system, which is located outside the body, a marking (o) is provided, which enables the orientation or the distance determination to the opening (c) with regard to the introduction of the side branch wire. The orientation of the opening for the Seitastdraht
140 kann somit auch anhand des Trägersystems außerhalb des Patientenkörpers bestimmt werden.140 can thus also be determined on the basis of the carrier system outside the patient's body.
Nach der Stentimplantation ist der mittlere Teil des Stents im Bereich des Seitastes wahrscheinlich nicht ganz optimal entfaltet, weil hier die LückeAfter the stent implantation, the middle part of the stent in the area of the side branch is probably not optimally deployed, because here the gap
145 zwischen den beiden Stentballons liegt. Dies kann nachträglich leicht korrigiert werden. Nach Abschluss der Stentimplantation und Ballondeflation wird das Trägersystem zurückgezogen. Die beiden Führungsdrähte werden dabei fixiert und dürfen nicht mit herausgezogen werden. Nun kann die Intervention in aller Ruhe abgeschlossen werden.145 lies between the two stent balloons. This can easily be corrected later. Upon completion of stent placement and balloon deflation, the carrier system is withdrawn. The two guide wires are fixed and must not be pulled out with. Now the intervention can be completed in peace.
150150
Die Erfindung soll alle Varianten und Abänderungen der dargestellten Ausführungsform umfassen, welche im Hinblick auf den betroffenen Schutzumfang den Ansprüchen der Erfindung entsprechen. The invention is intended to embrace all variants and modifications of the illustrated embodiment which, in view of the scope of protection contemplated, are in accordance with the claims of the invention.

Claims

Patentansprüche:Trägersystem für einen Koronarstent mit Schutz von koronaren Seitenästen, das während des gesamten Eingriffs der Stentimplantation und gegebenenfalls der Intervention im Bereich des Seitenastes ein Einliegen eines Führungsdrahts im Seitenast erlaubt, gekennzeichnet durch Supporting system for a coronary stent with protection of coronary side branches, which allows during the entire procedure of the stent implantation and, if appropriate, the intervention in the area of the side branch an engagement of a guide wire in the side branch, characterized by
1.) zwei Ballons zum Tragen und Entfalten des Stents, die proximal und distal unter dem Stent liegen und zwischen sich einen Abschnitt des Trägersystems ohne Ballonanteil einschließen, 1.) two balloons for carrying and deploying the stent, which lie below the stent proximally and distally and enclose therebetween a portion of the carrier system without balloon portion,
2.) eine Öffnung im Trägersystem zwischen den beiden Stentballons, durch die der im Seitenast liegende Führungsdraht eingeführt werden kann und2.) an opening in the carrier system between the two stent balloons through which the guide wire lying in the side branch can be inserted and
3.) die Möglichkeit, unterschiedliche Größen für den proximalen und den distalen Stentballon zu wählen, um ein Koronargefäß mit abnehmendem Durchmesser (Verjüngung) zu behandeln. 3.) the ability to choose different sizes for the proximal and distal stent balloon to treat a coronary vessel of decreasing diameter (taper).
PCT/DE2007/001821 2007-10-12 2007-10-12 Carrier system having side branch protection for coronary stents WO2009046689A1 (en)

Priority Applications (2)

Application Number Priority Date Filing Date Title
DE112007003733T DE112007003733A5 (en) 2007-10-12 2007-10-12 Carrier system with lateral branch protection for coronary stents
PCT/DE2007/001821 WO2009046689A1 (en) 2007-10-12 2007-10-12 Carrier system having side branch protection for coronary stents

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
PCT/DE2007/001821 WO2009046689A1 (en) 2007-10-12 2007-10-12 Carrier system having side branch protection for coronary stents

Publications (1)

Publication Number Publication Date
WO2009046689A1 true WO2009046689A1 (en) 2009-04-16

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DE (1) DE112007003733A5 (en)
WO (1) WO2009046689A1 (en)

Citations (4)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US6527739B1 (en) * 2000-12-29 2003-03-04 Advanced Cardiovascular Systems, Inc. Spiraled balloon arrangement for treatment of a tortuous vessel
US6579309B1 (en) * 1999-08-06 2003-06-17 Biotronik Mess-Und Therapiegerate Gmbh & Co. Ingenieurburo Berlin Stent for vessel branchings
US20050273051A1 (en) * 1998-12-03 2005-12-08 Invatec S.R.I Endovascular system for the treatment of stenoses of the carotid and catheter for this system
US20060100694A1 (en) * 2002-06-13 2006-05-11 Oren Globerman Guidewire system

Patent Citations (4)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US20050273051A1 (en) * 1998-12-03 2005-12-08 Invatec S.R.I Endovascular system for the treatment of stenoses of the carotid and catheter for this system
US6579309B1 (en) * 1999-08-06 2003-06-17 Biotronik Mess-Und Therapiegerate Gmbh & Co. Ingenieurburo Berlin Stent for vessel branchings
US6527739B1 (en) * 2000-12-29 2003-03-04 Advanced Cardiovascular Systems, Inc. Spiraled balloon arrangement for treatment of a tortuous vessel
US20060100694A1 (en) * 2002-06-13 2006-05-11 Oren Globerman Guidewire system

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