(ACN) El Departament d’Educació prorrogarà un any la prova pilot sobre la jornada continuada que s’està portant a terme a una vintena de centres escolars. Segons han explicat fonts de la conselleria, s’ha pres la decisió tenint en compte el context de pandèmia actual.

Les associacions de famílies dels centres han demanat a Educació que faci públics els resultats d’aquesta prova i els permeti mantenir la jornada continuada i participar en els processos de decisió. Per implantar aquest model horari cal un consens d’un 80 % de la comunitat educativa i el vistiplau final d’Educació per implantar-la.


L’horari compactat es va posar en marxa fa 10 anys en un conjunt d’escoles d’infantil i primària i des de fa sis Educació va començar una prova pilot per tal d’avaluar-ne el funcionament. Les associacions de pares i mares i de famílies d’aquests centres han explicat que, tot i que Educació no ha publicat els resultats de l’anàlisi feta, aquests han estat “molt positius”.

La comunitat educativa valora que la jornada continuada comporta millores de resultats educatius i també la baixada de l’absentisme i la “conflictivitat” de l’espai de migdia i les hores de tarda. La Fundació Bofill ha qüestionat aquests beneficis i assegura que no hi ha evidències que ho confirmin.

Defensen que l’experiència de les escoles pilot “demostra un alt grau de satisfacció i la voluntat de mantenir aquest model de jornada, tant per part dels infants, de les famílies, dels equips docents i dels ajuntaments”.

I és que asseguren que també ha servit per promoure horaris més saludables en el conjunt dels municipis on s’ha aplicat. En aquest sentit, han criticat la proposta que el Consell Escolar va fer l’any passat per unificar l’horari escolar, però dins de la jornada partida, amb una nova organització de 9 a 12 i de 14 a 16 hores. Aquest model no es va arribar a aplicar aquest curs dins del context de la pandèmia i les associacions de famílies han expressat la seva “inquietud i frustració davant el risc de perdre el model de jornada continuada”.