Casos pràctics de Street View

  • Imatge d'Autori
    Imatge de bàner d'Autori

    Com Autori va revolucionar el manteniment de vies a tot Finlàndia a través de Street View, imatge per imatge

    L'estat de la superfície de les vies, els senyals obsolets i els carrers mal il·luminats formen part de la problemàtica diària dels conductors i dels serveis municipals arreu del món. Tanmateix, Autori, una empresa de programari finlandesa que desenvolupa solucions per al manteniment d'infraestructures, va trobar una manera més eficient de recollir i analitzar dades al nivell de carrer gràcies a Street View de Google Maps.

    40.000 km

    fotografiats

    8 milions

    d'imatges publicades

    50 milions

    de visualitzacions

    dades viàries

    20

    projectes

    Optimització de la gestió del manteniment de vies a Finlàndia

    Autori, fundada l'any 1988, ofereix solucions de programari com a servei (SaaS) als responsables de les vies de Finlàndia, des de les autoritats fins a contractistes i assessors externs, per a la gestió de l'estat de les vies, la planificació d'intervencions i la coordinació del manteniment. Supervisar l'estat de les vies de tot el país és una tasca que requereix molt de temps i diners; tanmateix, on altres empreses només van veure costos, Autori va ser capaç de capitalitzar una oportunitat única. Fent servir imatges de Street View i una solució de SaaS pròpies, han creat una eina que millora la gestió de dades de manteniment d'infraestructures de vies i ajuda fonamentar la presa de decisions a Finlàndia.

    Necessitat d'immediatesa i de compartició de dades

    Tradicionalment, les autoritats responsables s'han hagut de desplaçar físicament a cada via per veure quines obres calien a les ubicacions concretes. Això suposa conduir milers de quilòmetres i aturar-se contínuament per prendre notes. No només és una pràctica poc ecològica, sinó que a més és cara, mobilitza un gran nombre de recursos i resulta extremadament lenta. La necessitat de trobar una solució digitalitzada i més respectuosa amb el medi ambient va dur Autori a cercar una alternativa més creativa. En aquesta situació, Street View va ser la primera solució de visualització al nivell de carrer que els va venir al cap.

    El manteniment constant de les vies suposa compartir amb freqüència un volum de dades enorme amb les diferents parts implicades.Street View disposa de totes les eines necessàries per facilitar aquesta compartició d'informació entre els usuaris; hi pot accedir tothom que tingui un telèfon intel·ligent i no cal tenir dades d'inici de sessió ni instal·lar programari. Això no obstant, encara que Street View ja s'ha fet servir altres vegades per al manteniment de vies, en aquest cas, mantenir les dades actualitzades suposava el repte més gran. Vam veure una oportunitat de resoldre el problema integrant Street View amb el nostre programari de manteniment de carreteres.

    Ari Immonen, responsable de la divisió d'assessoria de digitalitzacions d'Autori

    Cas d'Autori

    Fusió dels mons en línia i fora de línia per a la seguretat viària

    A començaments de 2017, a Autori van començar a fotografiar i penjar imatges de 360° de les carreteres estatals de Finlàndia, fent servir el Compte de Google de l'empresa per publicar-les. Des d'aleshores, han cobert 40.000 km d'aquestes vies, han penjat 8 milions d'imatges i han traslladat la gestió de les carreteres a un entorn en línia. Mitjançant la integració de Street View amb les solucions de SaaS d'Autori, l'empresa va facilitar a les autoritats responsables l'accés remot a informació actualitzada sobre recursos de vies.

    Gràcies a les imatges que Autori ha publicat a Street View, es poden penjar i etiquetar informes de senyals que falten, desperfectes o clots perquè els encarregats els inspeccionin des de l'oficina a través del tauler d'Autori. En proporcionar una solució personalitzable, Autori també permet als contractistes fer un seguiment i una planificació de les obres de manteniment des d'un sol lloc. Un cop completades les tasques de manteniment, els treballadors obtenen noves imatges de 360° de l'àrea en qüestió i les pengen per mantenir actualitzades les dades viàries. D'aquesta manera es redueix la necessitat de fer visites físiques d'inspecció i s'estalvien temps, diners i emissions de gasos d'efecte hivernacle.

    Revolució universal en seguretat viària des de totes les perspectives

    Street View va permetre que Autori millorés la manera en què les autoritats responsables de les vies compartien informació i recollien dades sobre l'estat general de la xarxa viària de Finlandia, fet que, al seu torn, ha ajudat a reduir costos i a millorar l'eficiència. A Autori, conscients de l'impacte positiu que això podria tenir arreu del món, treballen ara en un model estandarditzat per recollir i compartir dades viàries en el futur. També han ajudat les comunitats locals a reduir la seva petjada de carboni fotografiant 1.000 km de rutes en bicicleta i camins per a vianants. Ara, els usuaris poden accedir a informació actualitzada i recórrer distàncies curtes d'una manera més ecològica. A més, a l'estiu tornaran a la carretera per recollir imatges de 15.000 km més a Finlàndia, cosa que els acostarà una mica més a fotografiar i publicar gairebé la meitat de les carreteres estatals del país a Street View.

    L'èxit d'Autori és només un exemple de les moltes maneres úniques en què les empreses fan servir Street View per resoldre problemes complexos. És molt més que una eina de mapatge fotogràfic i pot aportar beneficis incalculables també a la teva empresa. Estàs a punt per protagonitzar el teu propi cas d'èxit amb Street View?

    Baixa el PDF
  • Imatge de Tahití
    Imatge de bàner de Tahití

    D'afició local a aparador mundial: com el mapatge de la bellesa de la Polinèsia Francesa va aportar beneficis incalculables als habitants de la zona

    Les platges de sorra blanca, les rutes de senderisme sinuoses i els llocs declarats Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO fan de la Polinèsia Francesa una de les destinacions turístiques més desitjades. Mentre que alguns somien anar-hi, Christophe Courcaud va veure una oportunitat única per acostar el paradís a tothom i ajudar el turisme de Tahití a prosperar mitjançant Street View.

    1.800 km

    fotografiats

    1.200.000

    imatges

    amb

    8K

    de resolució als vídeos

    Més de 8

    illes

    18

    hotels publicats

    Més de 450

    fitxes d'empresa
    creades

    Una combinació de feina i plaer

    Mogut per l'entusiasme per Street View i per l'encís de les illes de la Polinèsia Francesa, Christophe va fundar Tahiti 360 l'any 2019. L'especialitat de l'empresa és fotografiar i penjar a Street View imatges de 360° dels grans espais oberts de la Polinèsia Francesa, des de rutes de senderisme fins a platges. Tot i que l'objectiu principal de Christophe és copsar i mostrar la bellesa de la vida a les illes, també està ajudant les empreses locals a guanyar visibilitat amb visites virtuals d'interior de Street View immersives.

    Mapatge de la Polinèsia Francesa

    En una època en què gairebé tot s'ha digitalitzat, costa de creure que la Polinèsia Francesa només comptés amb vistes de satèl·lit fins que Christophe i Tahiti 360 van arribar a la zona. Per complicar les coses encara més, com que els carrers d'illes com Bora Bora i Tahití no tenien nom, el fet de moure-s'hi resultava un repte tant per als residents com per als turistes. I, més important encara, dificultava més del compte la tasca dels serveis d'emergències, com bombers, ambulàncies i policia.

    Sempre he pensat que Street View pot ser molt beneficiós per a les comunitats locals. Tenir la capacitat de viatjar fins a una àrea específica i de familiaritzar-se amb l'entorn sense ni tan sols sortir de casa és una cosa que sempre m'ha fascinat. Em semblava particularment útil a la Polinèsia Francesa, on orientar-se fàcilment resultava gairebé impossible.

    Christophe Courcaud, fundador de Tahiti 360.

    Història de Tahití

    Les autoritats locals, conscients dels avantatges que Street View podia aportar a la vida illenca, van associar-se amb Tahiti 360 per mapar i referenciar totes les vies de Tahití, Moorea, Bora Bora, Raiatea, Maupiti, Huahine, Fakarava i Rangiroa. Christophe va fer servir vehicles tot terreny, cotxes de golf, bicicletes elèctriques, motos d'aigua i, fins i tot, cavalls per cobrir 1.800 km de la Polinèsia Francesa. Gràcies en part a la cobertura de Christophe i a les dades geogràfiques compartides per les autoritats, ara és possible veure actualitzacions del trànsit en directe, suggeriments de la ruta més ràpida i indicacions per arribar a les empreses locals de Tahití a Google Maps. Això resulta especialment útil per als serveis d'emergències, que ara treballen amb més eficiència a les illes. Finalment, l'accés a les imatges de Tahiti 360 a Street View ha simplificat la planificació urbanística i el manteniment d'edificis i de vies.

    Accés a un lloc declarat Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO

    La visita més immersiva de Tahiti 360 és la de Taputapuatea, a l'illa de Raiatea. Aquest lloc declarat Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO és un dels motius principals perquè més de 300.000 visitants l'any arribin a la Polinèsia Francesa. Tanmateix, en captar la bellesa de l'emplaçament en imatges de 360°, Christophe ha aconseguit que milions de persones en gaudeixin virtualment. Les fotos de Christophe publicades a Street View han dut fins a les nostres pantalles una meravella del món que ara tots podem explorar.

    Cobrir illes senceres no és fàcil, però Christophe va assumir el repte. Per assegurar-se que capturava en 360° tot el que ofereix Bora Bora, va recórrer l'illa en cotxe, en vaixell i a peu. Només va tardar set dies a mapejar-la sencera i penjar-ne les imatges a Street View perquè tothom la pogués visitar.

    A més de Bora Bora, Christophe també va fotografiar els carrers de Papeete, capital de Tahití, així com els de la ciutat de Pirae. La visibilitat va donar fruit quan les imatges de totes dues ciutats van aparèixer a Street View.

    Les empreses locals també van tenir l'oportunitat de destacar a Street View. Els grans grups hotelers (com Intercontinental, Manava i Hilton) i altres allotjaments més petits es van entusiasmar davant l'oportunitat de mostrar les seves instal·lacions en un aparador mundial.

    Més destinacions a la llista d'indispensables

    A Tahiti 360 esperen haver cobert totes les illes de la Polinèsia Francesa abans no acabi l'any; encara falten Maupiti, Tahaa, i les illes Marqueses, les Gambier i les Australs. Tanmateix, encara que a la Polinèsia Francesa queda una bona porció de terreny per cobrir, Christophe ja pensa en la pròxima aventura. Ha arribat a un acord amb les autoritats locals franceses de la seva ciutat natal per cobrir 400 km de rutes en bicicleta, els "hortillonnages" d'Amiens i un tren turístic per encàrrec de Somme Tourisme. Christophe també cobrirà Teahupoo, seu de les proves de surf als Jocs Olímpics de 2024. Mentrestant, espera poder afegir Nova Caledònia i les illes Wallis i Futuna a Street View, a fi de millorar el dia a dia dels seus habitants i d'ajudar més persones a explorar el paradís.

    Street View és una plataforma col·laborativa que permet publicar imatges immersives a Google Maps que ens acostin a les meravelles del món i fomentin el desenvolupalment d'empreses i comunitats. I el millor de tot és que tothom pot participar en el mapatge i tenir èxit a Street View: només cal fer el primer pas i contribuir.

    Baixa el PDF
  • Imatge de Bhutan
    Imatge de bàner de Bhutan

    Més enllà de les muntanyes: com Street View va obrir el regne budista al món

    Bhutan, al bell mig de les muntanyes de l'Himàlaia, sempre s'ha caracteritzat per ser un país amb molts ports de muntanya, valls exuberants i rius tranquils. Per això, el seu govern va col·laborar amb Street View en una iniciativa d'un any de durada amb l'objectiu de mostrar aquestes joies amagades, i d'impulsar el turisme i el desenvolupament socioeconòmic.

    Un cop superats diversos entrebancs i aconseguides les autoritzacions necessàries per a la filmació, el Consell de Turisme de Bhutan, en col·laboració amb l'equip d'assistència tècnica de Google Singapur, va poder llançar aquest projecte el maig de 2020. Street View els va proporcionar assistència amb dues càmeres Ricoh Theta V, una càmera Insta360 Pro, formacions presencials i sessions periòdiques de resolució de problemes perquè tot anés com una seda.

    2.625,86 km

    fotografiats

    2.398.285

    d'imatges publicades

    7,4 M

    de visualitzacions

    Mapar digitalment la bellesa de Bhutan

    Abans de la iniciativa de Street View, Bhutan no tenia l'expertesa ni l'equipament tècnics per arribar als visitants potencials, de manera que per als turistes era complicat planificar viatges. Ara, tothom, sia pelegrins budistes, sia visitants potencials, pot descobrir virtualment els monestirs fortificats de Thimphu i els pobles intactes de Punakha.

    Aquest projecte no només és una de les fites del pla del govern per arribar arreu del món, sinó que també suposa avançar cap a la digitalització de la societat de Bhutan.

    Una via bhutanesa més transitada

    La navegació intel·ligent de Street View ha permès als turistes accedir a un dels llocs més interessants del món i ha donat als viatgers la llibertat d'elecció i de moviment. L'accés a gravacions de 360 graus en temps real i a visites virtuals de les condicions sobre el terreny ha ajudat els visitants a fer-se una idea del viatge i a explorar-ne les possibilitats.

    La versió de Bhutan de Google Street View ha ajudat el país i persones d'arreu del món. La poden utilitzar agrimensors, empreses, organismes governamentals i institucions educatives, entre altres, per millorar els serveis que ofereixen.

    Dorji Dhradhul, director general del Consell de Turisme de Bhutan

    Els habitants del país també han pogut gaudir dels avantatges de tenir 500 empreses noves afegides a Street View i 4.000 actualitzacions dels mapes de Bhutan, com ara les actualitzacions del trànsit en temps real i els suggeriments de rutes, o més visibilitat de les empreses locals.

    Imatges de Street View millorades

    La iniciativa de Street View del govern, a més d'obrir el país al món, ha estat molt útil a l'hora de planificar projectes de desenvolupament. La filmació de terreny que ha estat amagat durant segles marca l'inici de l'estratègia de conservació del patrimoni de Bhutan. Amb les dades de Street View, el govern pot. avaluar l'estat de les vies i fer-hi millores si cal.

    Cada cop més exploradors coneixen Bhutan. Tanmateix, només s'han mapat vint viles, una superfície de 38.394 km², i està previst anar actualitzant regularment els mapes amb les noves infraestructures que es desenvolupin, de manera que aquesta iniciativa de Street View tan sols acaba de començar.

    Street View connecta mons petits en gran. En revelar joies amagades a través d'imatges immersives, Street View pot revolucionar la trajectòria d'un país i tenir un paper fonamental en el seu desenvolupament.

    Baixa el PDF